Sociala Medier Del 2
(48tim, max 100 personer)

Sociala Medier Del 2
36 minuter
Ted Svensson Sported
Ted Svensson

Ted Svensson är expert inom mediekommunikation med inriktning idrott och PR. Idag driver han företaget Sported AB och har arbetat med tre av de största idrottsevenemangen i Sverige sedan 2012; ishockey-VM, fotbolls-EM och senast skid-VM.

Att exponeras på rätt sätt

Hitta er plats på sociala medier. Vad är ert syfte med er närvaro och varför ska man följa er? Vilken är er målgrupp och hur når ni den bäst? Hur skapar just ni engagemang och uppnår era målsättningar?

Lär er att ta fram en strategi, hur man omvandlar strategin till kontinuerliga uppdateringar och hur man mäter resultatet på sociala medier. Föreläsningen diskuterar även hur du lockar publik till matcher/evenemang genom dagliga uppdateringar på sociala medier, men också genom kampanjer anpassade efter mediet. Att locka publik till att uppleva idrott live blir svårare och svårare, konkurrensen är idag stenhård. Lär dig hur man kan arbeta med sociala medier för att höja liveupplevelsen av idrott och för att göra publiken till reklampelare för kommande evenemang/matcher. Ted ger i denna föreläsning även en unik inblick i hur han arbetade med sociala medier under skid-VM i Falun 2015, som blev en riktig succé!